سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 128343 | بازدیدهای امروز: 4
درباره خودم
به کجا می‏رویم؟ما مردم مدرن... - اجازه هست؟
رها آسمانی
I believe in god kingdom, I believe in love,I believe we will live together some day but not in this lifetime,not in this shit world.believe me sweetie!!!7
لوگوی وبلاگ

موضوعات
جستجو
1millionlovemessages.com

لینک های دیگر

















عاشق آسمونی
.: شهر عشق :.
مناجات با عشق
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
فهیمه
سورنا
آوای خیال
کاخ تنهایی من
دوم دام دات کام
وفادار دل شکسته
درباره ی رپ و دوست شدن با شما
http://EmpireOFwww.com
اشتراک
 
موسیقی وبلاگ
انباری
بهار65
تابستان65
پاییز65
یه پاییز تازه
زمستان64
زمستان 65
بهار 66
به بهار 66
تابستان 66
پاییز 1386
تابستان 1386
به کجا می‏رویم؟ما مردم مدرن...

خیابان چهارباغ عباسی یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر تاریخی اصفهان در سال 1330 خورشیدی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و هرگونه دخل و تصرف و حفاری در این خیابان باید با نظارت سازمان میراث فرهنگی و سازمان های غیر دولتی بی طرف صورت گیرد . در این خیابان آثار ارزشمندی همچون کاخ هشت بهشت ، بازار سلطانی ، مدرسه چهارباغ  و سی و سه پل قرار دارد که با گذر مترو از زیر این خیابان احتمال وارد آمدن لطمات جبران ناپذیر به این آثار قوی خواهد بود .

 

همچنین در لایه های زیرین خیابان چهارباغ عباسی ، لایه های باستان شناسی ارزشمندی وجود دارد که با حفاری به یکباره به تفاله های بی ارزشی تبدیل می شود . عبور مترو از محور خیابان چهارباغ و گذر از چند متری سی و سه پل همچنین موجب بروز لرزه ها و آسیب های جدی به پایه های این بنای سترگ خواهد شد.

 

از این روی « کانون گسترش فرهنگ ایران بزرگ  » بر پایه این « هشدار نامه » بار دیگر به مسوولان شهر اصفهان هشدار می دهد که انتخاب محور تاریخی و فرهنگی چهارباغ جهت عبور قطار شهری تیشه زدن به ریشه هویت تاریخی شهر اصفهان است که خود آن را پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامیده اند. به ویژه آن که بر پایه مصوبه پیشین شورای عالی ترافیک ، مترو باید از مسیر شمس آبادی عبور کند و دلایل کافی برای عدم عبور مترو از خیابان چهارباغ وجود دارد و نیازی به تجدید نظر و صدور مصوبه فرمایشی تازه در این مورد نیست . پس بی گمان آنان که به خاطر منافع مادی و عقده گشایی شخصی و گروهی یا به عمد و به قصد خیانت به ملک و ملت و تخریب میراث فرهنگی این سرزمین ، شمشیر را از رو بسته اند و به جان فرهنگ و تاریخ این سرزمین کهنسال افتاده اند ، دیر یا زود باید در دادگاه وجدان عمومی پاسخ گوی کردار نسنجیده خود باشند.




نویسنده: رها آسمانی(جمعه 85/6/17 :: ساعت 6:23 عصر)
لینک های مرتبط: هرچه میخواهد دل تنگم-دل تنگت-دل تنگش...
بذار بفهمم که تــو اینجا بودی رد پای دوستانه